Kwantitatief onderzoek

Wilt u feedback ontvangen op het gebied van klanttevredenheid? Of wilt u onderzoek doen naar productvariëteit of uw marktpositie? Dan is onderzoek doen via internet de snelste en ook meest klantvriendelijke manier. Over elk desgewenst onderwerp kunt u respondenten een vragenlijst laten invullen en vervolgens tegen relatief lage kosten laten versturen. Een lange of juist korte vragenlijst, open of gesloten vragen of een combinatie, een openbare benadering of een gerichte mailing? Alles is mogelijk, wij verzorgen het op maat.

Analyse en visualisatie 

Antwoorden op gesloten vragen, zoals meerkeuzevragen, kunnen we bovendien direct inzichtelijk maken via een online dashboard. En op de verzamelde gegevens voeren we graag statistische analyses voor u uit. Bij online enquêtes kunnen we de vragen bovendien eenvoudig voorzien van afbeeldingen en audiovisueel materiaal. Ook kunnen we definities integreren bij moeilijke termen en het uiterlijk aanpassen aan uw huisstijl. Verder maken we het respondenten graag makkelijk. Vragen die niet relevant zijn, laten we ze overslaan door sprongen in te bouwen.

Offline kwantitatief onderzoek

Ondanks de vele voordelen van onderzoek doen via internet, zijn er omstandigheden die om een schriftelijke vragenlijst vragen. Zo heeft bijvoorbeeld niet elke doelgroep toegang tot internet en ook bij een onderzoek op locatie (bijvoorbeeld in stadswijken, winkelcentra etc.) biedt een schriftelijke vragenlijst uitkomst. Afhankelijk van het aantal vragen en de vorm van de vragen ontwerpen wij een zo passend mogelijk vragenformulier.

Dagboek onderzoek

Bij dagboekonderzoek reconstrueren deelnemers wat zij hebben gedaan gedurende een bepaalde periode per activiteit of tijdseenheid. Risbo heeft veel ervaring met het online afnemen van dagboekonderzoek, waarbij wij afhankelijk van wat een deelnemer ingevuld heeft vervolgvragen stellen en achtergrondvariabelen uitvragen. De 'Day Reconstruction Method' (Kahneman et al., 2004) is een methode om deelnemers aan een onderzoek te vragen naar de verdeling van hun tijd over verschillende activiteiten en hoe zij de uitgevoerde activiteiten hebben ervaren. Risbo heeft een online versie van deze methode ontwikkeld, in de vorm van 'het dagboek van gisteren'. In het 'dagboek van gisteren' laten de deelnemers weten wat ze de vorige dag hebben gedaan, door per tijdseenheid de uitgevoerde activiteiten op te geven.

Contact

Peter Hermus

Peter Hermus

Manager Data unit

E-mailadres
hermus@risbo.eur.nl

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen