foto van dr. S.G.A. (Sanne) van Herpen
Kamer: T11-33
Telefoon: 010 408 2116
E-mail: vanherpen@risbo.eur.nl

dr. S.G.A. (Sanne) van Herpen

Onderwijsadviseur/Onderzoeker

Dr. Sanne van Herpen werkt sinds 2007 als onderwijskundig onderzoeker en adviseur bij Risbo. Belangrijke thema’s in haar werk zijn de transitie van het voortgezet onderwijs naar het hoger onderwijs, kwaliteit van toetsing, onderzoeksmethoden, leergedrag van studenten, en het ontwerpen van onderwijs.
In haar werkzaamheden houdt ze zich enerzijds bezig met het trainen van docenten en adviseren van opleidingsdirecties en beleidsmakers over het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Anderzijds voert ze onderzoek uit naar onderwijs(beleid) en studiegedrag van studenten. Daarnaast geeft zij incidenteel les aan studenten op het gebied van onderzoeksmethoden.
Als onderzoeker heeft Sanne haar expertise opgebouwd middels een promotieonderzoek naar hoe studenten de overstap van het vwo naar de universiteit ervaren en wat voor effect dat heeft op hun prestaties in het eerste jaar op de universiteit.
Sanne van Herpen studeerde Pedagogische Wetenschappen & Onderwijskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In 2007 studeerde zij af op professionaliseringsbehoeften van universitaire docenten. In 2016 heeft zij de Dean's Award for Multidisciplinary Excellence ontvangen voor de Dean's Master Class 'Migration'.

 
Projecten
Workshop Optimizing Assessment Design
Audit & Advies Scriptieprocedure Sociologie
Workshop Optimal use of your assessment matrix
Onderwijs Servicepunt RSM 2018-2019
IHS RMT 2018
Alle projecten van Sanne
 
 
 
Publicaties
Herpen, S.G.A van (2019) A Head Start into Higher Education. How students academically prepare and adjust for a successful transition into university. DIssertation. ISBN 978-94--028-1487-3
Herpen, S. G. A. van, Meeuwisse, M., Hofman, W. A., Severiens, S. E., & Arends, L. R. (2017). Early predictors of first-year academic success at university: pre-university effort, pre-university self-efficacy, and pre-university reasons for attending university. Educational Research and Evaluation, doi http://dx.doi.org/10.1080/13803611.2017.1301261
Herpen, S.G.A. van, Meeuwisse, M., Hofman, W.H.A., Wolff, R.P., & Severiens, S.E. (2016, June 14). Paper Presentation: Types of adjusment during the transition to university. Higher Education Conference (SIG 4 EARLI), Amsterdam, The Netherlands
Herpen, S.G.A. van, Meeuwisse, M., Hofman, W.H.A., & Severiens, S.E. (2016, mei 27). Kom over de Brug Presentatie: Effecten van een Pre-Academic Interventie op Studentbetrokkenheid. Onderwijs Research Dagen, Rotterdam, The Netherlands
Herpen, S.G.A. van, Meeuwisse, M., Hofman, W.H.A., & Severiens, S.E. (2016, mei 25). Symposium Paper Presentatie: Effecten van een Pre-Academic Interventie op Studentbetrokkenheid. Onderwijs Research Dagen, Rotterdam, The Netherlands
Alle publicaties van Sanne
 
 
SGS ISO 9001 - Het werk van Risbo voldoet aan de ISO 9001 normering.
 
toetsing training UTQ diversiteit Erasmus Universiteit research tentamen evaluatie dagboek meetinstrument consultancy studiesucces risicojongeren geluk Erasmus+ onderwijsinnovatie Hogeschool Rotterdam kwaliteitszorg
 
Tel 010 408 21 24
Fax 010 408 11 41
Email info@risbo.eur.nl
Burgemeester Oudlaan 50
3062 PA Rotterdam
\"Volg twitter.com/risbo_news

Risbo Privacy Statement